לירון: 050-2867199
עוזי: 050-2604004

או מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם.

נולד לצחוק

לצחוק וללדת

האם יש דרך נפלאה יותר מאשר ללדת ולצחוק?

אם זה נשמע לך קצת מוזר, שימי לב: לצחוק אותנטי יש את הכוח להרפות שרירים בגופך, להקל על כאבים ובכך לתרום באופן משמעותי לחוויית לידה קלה יותר ואף לחסוך רפואית-תרופתית בתהליך הלידה עצמה.

אם את בהריון וגם אם לא, מושגים כמו אפידורל, זירוז או ניתוח קיסרי בוודאי מוכרים לך. אם הם לא מצחיקים אותך, את יכולה להיות רגועה. זה סימן שהכל אצלך בסדר. הבחירה ללדת לידה טבעית, יכולה בהחלט להיות חוויה מעצימה המאפשרת מפגש אמיתי עם נשיותך ועם כוחך הפנימי.

בעבור נשים רבות, לידה טבעית מהווה הזדמנות לחיבור עוצמתי עם הבריאה במובן האנושי והנשי. ייתכן כי כבר שאלת שאלות, קראת וחקרת, ואולי כבר עומדת לזכותך חווית לידה טבעית.

כך או כך, את בוודאי יודעת כי בחירה זו פורסת בפנייך עולם מושגים חדש, תפיסה חדשה והתמודדות שונה עם התהליך ה"מודרני" המקובל כיום. בימינו, כמעט כל אישה הרה בעולם המערבי יודעת כי האפשרות להביא את ילדה לעולם ללא כאב הינה אפשרות

לגיטימית העומדת לרשותה – גם אם מדובר בהליך לידה תקין לחלוטין.

לעומת זאת, אולי תהיי מופתעת לדעת אך כאשר מדובר באנדורפינים וסרוטונין, חומרים טבעיים אשר מופרשים בגוף ברמות גבוהות במהלך הלידה, קיימת גם האפשרות "לנצל את המומנטום" המיוחד הזה בכדי

לצחוק צחוק אותנטי המכווץ ומרחיב את השריר הסרעפתי המצוי מעל הבטן, מרפה שרירים בגופך, מפחית מתחים ובכך תורם להקלה על תהליך הלידה.

אפשר להתחיל לצחוק

בין אם את עומדת להיות אמא בפעם הראשונה בחייך או שכבר צברת "קילומטראז'" בתפקיד, סביר שיש לך דעות ואמונות שונות בנושא. זכרי תמיד כי חוויית הלידה, היא קודם כל חוויה אישית שלך. אם תהליך הלידה נתפסת בעיניך כאירוע קשה ומפחיד, התעלמות מתחושות שליליות אלו משמען העצמה של הדאגות והמתחים, דבר אשר עלול לבוא לביטוי במהלך הלידה עצמה.

כדאי שתבדקי כיצד להגיע אל הלידה כשאת מרגישה בטוחה ורגועה.

השקיעי תכנון ומחשבה באמצעים השונים העומדים לרשותך אשר יאפשרו

לך שקט נפשי וסביבה תומכת, עד כמה שניתן. הרגישי חופשייה לבצע שינויים של הרגע האחרון לנוחיותך ותקשרי את רצונותייך עם המעורבים בתהליך. אחת הדרכים הנפלאות לאפשר לעצמך להיות משוחררת ומועצמת הינה ע"י צחוק. כפי שכבר הבנת, הצחוק מפיג מתחים בגופנו ומשחרר אותנו מתחושות שליליות, פיזיות ומנטאליות.

אז נכון שבתקופת ההריון את מרגישה כבדות, יחד עם זאת, זהו הזמן המושלם לתרגל קלילות. הצטרפי לקבוצת יוגה צחוק לנשים או השתתפי בסדנאות צחוק מגוונות. פעילות זו תשכלל את יכולתך לשליטה במנגנון הצחוק במהלך הלידה. חייכי הרבה והרגילי עצמך לצחוק בכל עת - כולל השמעת קולות צחוק רמים (למרות שהלוויות וצפירות עלולות להיות עיתוי מעט בעייתי לכך...).

הצירים יגיעו, אך ניתן לנצל פרקי זמן אלה בטרם הלידה לצחוק, גם אם מדובר ב"זיוף" שרירי הפנים, עשי זאת ותיווכחי כי עצם החיוך כבר יוצר שינוי. פרגני לעצמך קרבה לאנשים שכייף לך בחברתם ואשר מצחיקים אותך. חיינו מלאים בסיטואציות משעשעות וצבעוניות ונוכל להבחין בכך אם רק נשתחרר מעט מהרצינות הבוגרת המחייבת אותנו לנהוג כפי שמצופה...

פרגנו לעצמכם

מופעי סטנד-אפ, צילום הריון חוויתי בסטודיו, צפו בקומדיות ובחרו להניח מעט לצד הרוטן, הביקורתי או הציני, ולו רק לתקופה קצרה.

חשוב לזכור, אם ניסית להשתמש בצחוק במהלך הלידה אך לא עמדת בדרגת הכאב ונזקקת לבסוף למעורבות תרופתית.

בשום אופן אל תרגישי כי ויתרת או נכשלת! צחוק, אע"פ שהוא מנגנון מובנה בבני אדם, אינו עניין של מה בכך ברגעים כה משמעותיים בהם גופך חווה מאמץ וטלטלות הורמונאליות בלתי שגרתיות. צחוק בלידה דורש בעיקר שחרור מהתפיסה החברתית שצחוק הוא אקט רציונאלי וכמובן, תרגול מוקדם והיכרות אמיתית עם הצד הזה הקיים בך ובכל אחד ואחת מאיתנו המאפשר לנו לצחוק צחוק אמיתי, כזה שבא מכל הלב. התוצאה משתלמת.

אם את אומרת לעצמך - "זה רעיון נחמד אבל אני אולי אנסה את זה בלידה השנייה כי הלידה הראשונה צריכה להיות כמו שכתוב בספרים..." דעי שאין חוויה של אישה אחת הדומה לחוויה של אחרת. הרגישי משוחררת מהאחריות הבלתי רשמית "לסבול". ישנם לא מעט אמונות ופחדים "אוטומטיים" המועברים מאישה לאישה באשר לתהליך הלידה.

דברי עם נשים בעלות ניסיון אך הקשיבי בעיקר לעצמך. הימנעות מכאב באמצעים תרופתיים אינה דבר שלילי או בלתי מובן. רופא המציע אפידוראל בשלב מוקדם של לידה פעילה הינה תופעה שכיחה. בדקי את המשמעויות ובכל מקרה, האמיני בעצמך וביכולתך להקשיב לתהליכים המתרחשים בגופך.

חזרי ושנני לעצמך כי עומדת בפנייך חוויה מיוחדת ושמחה. זכרי כי תחושת ביטחון ורוגע מגיעה מתוך אמונה בתהליך הטבעי של הלידה וחשבי אולי לרגע גם על סבתך, היא ילדה ללא אפידורל.

לידה קלה ומשמחת!

פורסם בתאריך: 16.5.2016
תגיות לפוסט - סדנת צחוק, יוגה צחוק , סדנאות צחוק

חזרה לבלוג

להזמנת סדנת יוגה צחוק / לקבלת הצעת מחיר

לירון- 050-2867199 | עוזי- 050-2604004

או מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם.