לירון: 050-2867199
עוזי: 050-2604004

או מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם.

לומדים וצוחקים

סדנת צחוק

למרות שלא ניתן לעגן הומור או צחוק ספונטאני כחלק מתוכנית הלימודים השנתית, ניתן בהחלט לתת להם מקום וניתן אף לכלול אותם כחלק מחוויית הלמידה או השיעור, אם באופן מלאכותי ואם ע"י מתן מרחב לכך, מתוך הבנת הצורך בצחוק כאמצעי טבעי ובריא כאשר הוא בא לביטוי חיובי.

בשנים האחרונות, שולבו סדנאות צחוק במסגרות חינוכיות שונות, הן לקהל המורים והן לתלמידים, פעילות מהנה התורמת לגיבוש החברתי ומאפשרת מרחב ליצירתיות והומור.

סדנאות יוגה צחוק, השתלבו בין השאר כאמצעי משחרר להפחתת מתחים וכחוויה אישית וקבוצתית מהנה. בתוך "המרחב הפדגוגי" הפורמאלי, מתקבלת פעילות זו בברכה ויוצרת "ארגון מחדש" של מנעד הרגשות הלגיטימיות אשר יכולות לבוא לביטוי במסגרת הפעילות הלימודית של בית הספר.

כך גם מופעי סטנד-אפ, הרצאות המשלבות הומור, הצגות קומיות, תחרויות תחפושות משעשעות בפורים ועוד... השימוש בהומור במצגות, הפך אף הוא לשכיח יותר בשנים האחרונות ומהווה תיבול נפלא בעיקר הודות לקשר המוצלח בין החוויה הוויזואלית וההיבט הרגשי.

צחוק הינו ביטוי פיסיולוגי לשחרור לחצים, מתחים ואף חרדות. מכאן אנו למדים כי הומור יכול להוות בין השאר, אמצעי להתמודדות עם מצבים נפשיים שליליים: הצחוק יוצר "ניתוק" רגעי מתפיסת העולם הרציונאלית ומהחשיבה המאורגנת והרצינית ויוצר שחרור אנדורפינים מוח אשר מסבים תחושת רוגע ושיפור ההרגשה כללית. כמו כן, מחקרים מצאו כי
לאחר פעולת הצחוק קיימת הפחתה בהורמוני דחק (כגון קורטיזול ואדרנלין).

מה מתאפשר כתוצאה משילוב של צחוק והומור בהוראה?

1. צחוק מאפשר הפוגה רגעית במהלך השיעור. בעת לימוד אינטנסיבי, הצחוק מביא לפורקן ואף מאפשרת לזכור את החומר הנלמד בצורה טובה יותר.

2. ההומור יכול לעורר תשומת לב מעצם גורם הצחוק המפתיע ומצוין להשתמש בו כאשר מעוניינים להדגיש את חשיבותו של נושא מסוים. " אתנחתא" הומוריסטית במהלך השיעור תלכוד את .תשומת ליבם וריכוזם של התלמידים

3. הצחוק מתאפיין בחוסר פורמאליות, יחד עם זאת, צחוק המשולב במהלך השיעור מסוגל להביא להפחתה משמעותית בבעיות התנהגותיות מעצם היותו ורקן לגיטימי למתחים ותחושות שליליות.

4. יכולתו של המורה "לנוע" בחופשיות בין רצינות להומור מציבה את דמות המורה בעמדת שליטה במצב, הרושם המתקבל על התלמידים הוא כי למורה אכפת מהתלמידים ומהתהליך הלימודי בכיתה.

5.צחוק חברתי בביטויו החיובי (להבדיל מלעג), נמצא כגורם מלכד ומגבש. הצחוק יהיה מצוין ליצירת בסיס לפעילות משותפת בכיתה. כיתה שיש בה מקום להומור מהווה סביבה בטוחה לתלמידים.

לו הן רק מספר נקודות המתארות את האיכויות הנובעות משילוב של צחוק והומור בהוראה. אם אתם עוסקים בתחומי החינוך וההוראה, הרשו לעצמכם לגלות צד קליל ומופלא זה אשר שילובו בוודאי יעשיר את חייכם המקצועיים ואף עשוי לחולל בהם שינויים מפתיעים.

הוספת כלי שימושי ויעיל זה לארגז כלי ההוראה שברשותכם, בוודאי יוציא אתכם ואת תלמידיכם נשכרים. כל מה שנותר כעת, הוא ליישם את החומר הנלמד ולהתחיל לצחוק.

פורסם בתאריך: 24.9.2016

תגיות לפוסט - סדנת צחוק, יוגה צחוק, סדנאות צחוק 

חזרה לבלוג

להזמנת סדנת יוגה צחוק / לקבלת הצעת מחיר

לירון- 050-2867199 | עוזי- 050-2604004

או מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם.